Brev:
Stadig småtspisende af mme
11. oktober 2015
Alder:
5 mdr.
Stadig småtspisende af mme
Hej Helen
Så er jeg her igen :/..
Ada vil stadig ikke spise meget mme.. nogle dage når jeg kun op på 4-500 ml og sjældent over 900 ml..
Jeg er begyndt at give hende grød til frokost og prøver med mos om aftenen, men hun vil ikke have grøntsagsmos.. kan jeg give hende grød til aften også?.. evt med lidt grøntsagsmos i?..
Jeg har din bog om børn og mad og har prøvet at følge planen for børn på 4-6 mdr, men det dur bare slet ikke..
Jeg har købt en gyngestol fra IKEA og det hjælper noget, men nu er hun begyndt at brokke sig igen..
Jeg kan se flere steder, at der bliver foreslået, at give grød eller mme når baby vågner - evt begge dele - og så mme igen når baby skal sove?.. hvordan ville planen for en dag på denne måde se ud?..
Lige nu er den ca:
2:00 mme - sover videre
6:00 mme - sover videre til ca. 7:30-8:00
9:00 mme - lur på 45 min til 1 time
12:00 risgrød med frugtmos
13:00 mme - lur på 45 min til 1 time
16:00 mme - kort lur 30 - 45 min
18:30 mos (som hun ikke gerne spiser) - som regel kartoffelmos
19:30 mme og lægges for natten, hvor hun tager et langt stræk
Jeg tilbyder altid 200 ml mme, men det hører til sjældenhederne, at den tømmes..
hun får ikke meget grød.. den laves på ½ dl vand.. skal jeg evt prøve at lave den på mme, så hun får mere den vej eller vil det være for hårdt ved maven?.. om aftenen laver jeg mos af 1 mellem kartoffel, 30 ml mme og ca 1 spsk smørbart.. hun spiser dog sjældent op til frokost eller aften :(..
Hun sover desuden ikke meget om dagen, men fint om natten.. overvejer at prøve en hængevugge til om dagen..
I fredags fik hun hendes 5 mdrs vaccine, hvor hun fik lidt feber.. hun har sidan da sovet næsten igennem.. altså kun vågnet en gang ved ca 4 tiden og så ikke ville have noget igen før kl 9:00.. det synes jeg jo er ret store spring..
Skal jeg evt give hende en drømmeflaske ved midnat i stedet for den kl 2:00?..
Hvor meget skal Ada have af mme når hun er 5 mdr?.. hun vejede 7,3 kg den 11 september, så gætter på ca 8 kg pt, men er ikke sikker.. hun ser ikke udsultet ud ;)..
Tror jeg fik stillet alle spm, men ellers er jeg her nok snart igen ;)..
Kærlig hilsen
Annette og Ada