Stadig småtspisende af mme

11. oktober 2015

Alder:
5 mdr.

Stadig småtspisende af mme

Hej Helen

Så er jeg her igen :/..

Ada vil stadig ikke spise meget mme.. nogle dage når jeg kun op på 4-500 ml og sjældent over 900 ml..

Jeg er begyndt at give hende grød til frokost og prøver med mos om aftenen, men hun vil ikke have grøntsagsmos.. kan jeg give hende grød til aften også?.. evt med lidt grøntsagsmos i?..

Jeg har din bog om børn og mad og har prøvet at følge planen for børn på 4-6 mdr, men det dur bare slet ikke..

Jeg har købt en gyngestol fra IKEA og det hjælper noget, men nu er hun begyndt at brokke sig igen..

Jeg kan se flere steder, at der bliver foreslået, at give grød eller mme når baby vågner - evt begge dele - og så mme igen når baby skal sove?.. hvordan ville planen for en dag på denne måde se ud?..

Lige nu er den ca:

2:00 mme - sover videre
6:00 mme - sover videre til ca. 7:30-8:00
9:00 mme - lur på 45 min til 1 time
12:00 risgrød med frugtmos
13:00 mme - lur på 45 min til 1 time
16:00 mme - kort lur 30 - 45 min
18:30 mos (som hun ikke gerne spiser) - som regel kartoffelmos
19:30 mme og lægges for natten, hvor hun tager et ...

Annonce

... langt stræk

Jeg tilbyder altid 200 ml mme, men det hører til sjældenhederne, at den tømmes..

hun får ikke meget grød.. den laves på ½ dl vand.. skal jeg evt prøve at lave den på mme, så hun får mere den vej eller vil det være for hårdt ved maven?.. om aftenen laver jeg mos af 1 mellem kartoffel, 30 ml mme og ca 1 spsk smørbart.. hun spiser dog sjældent op til frokost eller aften :(..

Hun sover desuden ikke meget om dagen, men fint om natten.. overvejer at prøve en hængevugge til om dagen..

I fredags fik hun hendes 5 mdrs vaccine, hvor hun fik lidt feber.. hun har sidan da sovet næsten igennem.. altså kun vågnet en gang ved ca 4 tiden og så ikke ville have noget igen før kl 9:00.. det synes jeg jo er ret store spring..

Skal jeg evt give hende en drømmeflaske ved midnat i stedet for den kl 2:00?..

Hvor meget skal Ada have af mme når hun er 5 mdr?.. hun vejede 7,3 kg den 11 september, så gætter på ca 8 kg pt, men er ikke sikker.. hun ser ikke udsultet ud ;)..

Tror jeg fik stillet alle spm, men ellers er jeg her nok snart igen ;)..

Kærlig hilsen
Annette og Ada

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Annonce

Viden om børn:

Cykelhjelm

Alle børn bør bruge cykelhjem, når de cykler. Det gælder både når de cykler selv og når de sidder i cykelstol, i en ladcykel eller i en cykelanhænger.

Vælg en godkendt hjelm. Det vil sige en hjelm med et CE-mærke og godkendelsesnummeret EN 1078.

Derudover så skal hjelmen sidde rigtigt og det gør den når den dækker panden og sidder så stramt, at den ikke kan skubbes tilbage i nakken. I de fleste hjelme sidder skumgummipuder, som hjælper til at justere størrelsen, så...

Læs mere i Babylex

Mellemmåltider børn

Børn har brug for at få 3-4 mellemmåltider i løbet af dagen. Børn over 1 år bevæger sig ofte meget og mellemmåltiderne sikrer deres energibehov. Derfor skal mellemmåltider også være sunde.

Mellemmåltiderne vil ofte ligge formiddag, eftermiddag, før aftensmaden og som godnatmåltid.

Mellemmåltider kan være:
- Grovbolle f.eks. havregrynsboller, eller grovbrød med lidt frugt
- Rugbrødssnitter med smør, ost, frugt
- Frisk frugt, råkost,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder